סביבות תנועה מרכזיות בידי ESL

המלץ על לינק מאמר תגובות הדפס מאמרשתף לינק הגיע בפייסבוקשתף מאמר זה בטוויטרשתף עמוד הגיע ב-Linkedinשתף לינק זה הזמן ב-Deliciousשתף עמוד זה אודות Diggשתף לינק הגיע הכול על Redditשתף קישור זה הזמן ב-PinterestExpert מחבר D F Dalton
אם וכאשר אתה משנן את אותו המערכת של זכוכית שבירה עשרה תנועות, העסק שלך מתוכנן למה ששואלים האמיתית: והיה אם מישהו מסוגל להעסיק בפרק זמן קצר את אותו התנועה הנכונה כמעט לכל הברה והברה? באותה השיטה שנקראת במדינה דוברי שפת במידה שולטים בנקודות העדינות אצל יותר מידי שפה: לימוד הכללים של אצבע בסיסיים; הוראת רשימות בסיסיות בקרב חריגים; וניחוש, בלי שום חשש, אם וכאשר מתוך אתרים אחרים מחכה מול מילה חדשנית.

הינה די חוקי אצבע עבור במרבית המילים המוכרות באנגלית.


1. ברוב ההברות מתחילות בעיצורים. חשבו בדבר הברה קצרה שמסתיימת וכדלקמן בעיצור, והברה ארוכה מסתיימת בתנועות (כולל ה’ השקטה).

2. בהברה קצרה, A, E, ואני משמיעים לרוב את כל הצלילים של A, E ו-I קטנים (“aa”, “eh”, “ih”).

3. בהברה קצרה, O לרוב משמיע צליל אצל A ארוך (“אה”), איזה מה משמיע צליל בידי O מהיר בניו אינגלנד (“aw”); ו-U לרוב משמיע צליל של schwa (“אה”).

4. בהברה ארוכה, בכל התנועות אומרות את שמם (“אי”, “אי”, “איי”, “אוי”, “יו”), מלבד U, שלפעמים קרובות בודק ל-U רב (“או”).

5. במילים שמקורן בשפות רומנטיות עד מזרחיות, השתמש בתנועות הקלאסיות, הטהורות (“אה”, “אי”, “אי”, “אוי”, “או”).

6. בהברות קצרות לא מודגשות, השתמש בשווה זרה מצוין כלום נפרד.

בהברות רבות, A, E, ואני משמיעים למרבית צליל דיפתונג, המורכב מקול ממושך (כלומר, E, I, או שמא A ארוך, בהתאמה), ואחריו I מועט באופן משמעותי (“ih”). זה שמי בקושי מורגש, אולם יוצר את אותה ה”טונג” המינורי בעל הדירה יחסית לאנגלית אמריקאית. (כדי לחקות רק את הטוואנג החזק 2 שנים אצל דרום אמריקה, פשוט הרחב את אותה הצליל הנ”ל.) אפשר לתמלל אחר אלו “אי-איה”, “אי-איה” ו-“אה-איה”; ניצול של ב-I רב רגיל והן להדגשה (“עין-אי”, “אי-אי”, “אה-אי”); וגזירת ה-I יש אפשרות בדיבור קצרצר (“ey”, “ee”, “aee”), שהיא התעתיק שעובד למחייתו לפניכם. (זכור שהרי “h” מציין רק יופי תנועות ובשום פנים ואופן מותר שיהיה מבוטא.)


זה הזמן היסודות! מידי שאר צלילי התנועה הם דיפתונגים, איות יוצאי דופן או אולי חריגים (שוברי כללים או שמא מילות צפייה, שאפשר לשנן את החסימות ברשימות קצרות).

תרגול

תרגל את אותן סביבות התנועה הבסיסיות בקבוצות המילים הבאות.

ששת צלילי התנועות הבסיסיים על ידי הברות קצרות הנמצאים במילים טפיחה, פט, בור, פוט, להשתמש ופוט: זריז A, זריז E, לא ארוך I, ארוך A (או מועט O), זריז U ו-schwa.

ששת צלילי התנועות הבסיסיים אצל הברות ארוכות במיוחד הקיימים במילים E אילמת (ה-E אינן נשמעת פשוט מהווה להארכת התנועה הראשונית, ממרחק), כמו בזוג, מט, קרדית, מוטה, אילם ומוט: רב E, ארוך I, ממושך A (בתוספת לא ארוך I), O ממושך, Y פלוס U ארוך ו-U ארוך.

תמלול עפולה O מאוית לרוב “או” (ציפורן, כלל, גולמי) או לחילופין “או” (תפוס, הונאה, מתוח). U לא ארוך מאוית ברוב המקרים “oo” (הוד, מבט, פיח), אילו מכיוון ש-U ארוך מאוית למרבית ואלו “oo” (מצב רוח, איום, שן), מושם להבחין מכיוון משני רמות המילים הנוספים באמצעות שינון רשימות. U לא ארוך מאוית “ou” במילים עלול, שהמזוזה, היה; הגיע מתומלל “אוי” כדי לבחור נפרד בבירור מהתנועות האחרות.

תנועות האומרות את שמותיהם

מותקן לשנן את אותם הצליל הראשון בידי כל זוג צעיר תנועות עם לעיל. שילובים רבים הם אינטואיטיביים; חלקם עקביים די במטרה לשאת קלים; כמה צריכים למידה של מוחלט 2 שנים. חוץ מ עשר התנועות, האות השנייה על ידי צמד תנועות תהיה הדלת ואלה בכל אחת מהתנועות למחצה H, W, אם Y, או שמא E אילמת.

צנוע E היא הצורה הנפוצה ביותר בקרב הכלל, “כששני תנועות פוסעים, ההתחלתי מדבר”. התנועות הראשונית מספיקה את אותם צורת ההברה הארוכה חתימה (שמו), ויש התנועה השנייה שותקת:

A_E כגון בחבר “מייט”, ארנב, מקל.

E_E למשל במטה “פגוש”, לעיל, סצנה.

I_E דוגמת ב-mite “maeet”, שכירה, סינוס.

O_E למשל ב-mote “moht”, רוכב, קונוס.

U_E כמו באילם “myoot”, גס רוח, דיונה.

שילובים מיוחדים העומדים בחוק הגיע הינם בעיקרון. שכיח תן וותק את כל התנועה הראשונה שלכל שורה על מנת למצוא את אותו הצליל המתאים.

AE למשל ב-tael “teyl”, אווירי, מערבולת.

AI ובינהם בזנב “טייל”, ראשי, ישר (לעיתים נוספות “aee” למשל במעבר, איולי).

AY דוגמת במגש “טריי”, רגעים, להישאר (לעיתים נוספות “איי” כמו באיי, באיו, פפאיה).

EA כגון ב”סליל” רציני, חרוז, ממוצע (פחות עיתים “אה” כגון בלחם, ראש, מזג אוויר).

EE כמו בסליל “סליל”, ציוץ, מעץ.

IE כמו בנוגע ל “טאיד”, שקר, פאי (לעתים קרובות יותר “אי” במילים חד הברה דוגמת בגדול, צער, spiel; מפעם לפעם קרובות שנתיים “אי” במילים אחרות).

OA כמו בקרפדה “טוד”, מעיל, עז.

OE למשל ב-toed “tohd”, איילה, סלו.

הו ובינהם בנו “נו”, הו, מצות.


UE כגון ב”טרו” ממשי, כחול, תביעה.

ממשק משתמש כמו בפרי “פרוט”, שיוט, מיץ.

וכן, התעתיקים בקרב חמש צלילים מציעים למרבית את אותם האיות המבוקשים יותר מאוד אצל הצלילים, למעשה “אה”, “אוו”, “אי”, “איי”, “אוי”, “אוי”. (התמלולים האחרים הן לא איותים נפוצים באנגלית.) EY מבוטא פעמים רבות נוספות שנתיים “ee” (כמו בוני, דבש, מפתח, לימי, גלגלת); ו-OO הוא קצת oמבוטא פעמים רבות קרובות “אוה” (כמו בספר, רגל, מכסה מנוע, מבט, פיח).