הפנים הרבות בקרב בלוז 12 תיבות

המלץ בדבר קישור מאמר הערות הדפס מאמרשתף לינק הגיע בפייסבוקשתף מאמר הגיע בטוויטרשתף מאמר זה ב-Linkedinשתף לינק הגיע ב-Deliciousשתף עמוד זה הזמן על Diggשתף מאמר הגיע הכול על Redditשתף קישור הגיע המתארת את PinterestExpert מחבר Duane Shin
נגני פסנתר ומוזיקאים מגוונים שרוצים לצלוח את אותן היסודות של מנגינות אמריקאית ממש רוצים מתחילים שיש להן הבלוז. דרכי המוזיקה הנ”ל התחילה לפני 2 שנים ממאה שנה אחת. הג’אז, ההיפ הופ, הרוקנרול והרית’ם אנד בלוז על ידי בזמן זה חיוני לו חוב.

לא קיימת ספק, המילה “בלוז” מעוררת הרגשה על ידי מצב רוח על ידי כחול. למוזיקה קיימים האיכויות הנ”ל, אולם בדרכה שלה הנו והן מסוגלת לתכנן בהרבה מרוממת. שירי בלוז רבים הינם זעקות תקווה לימים יקרים יותר שיבואו.

שיטת הבלוז התפתחה מ החוויה האפרו-אמריקאית. המוזיקה שאולי אנו מכנים בלוז הינה אבן בוחן עוד פעם למאבקים כלשהו באמריקה ולצמיחה כלשהו כעם לחופש נוסף. שירי בלוז נטועים בשירי עבודה, מזמורי אזור, שירה ודיבורים. הבסיס לעוד פרטים קרא .

הבלוז ההתחלתי הגיח מהדרום העמוק, בטקסס, לואיזיאנה והדלתא על ידי מיסיסיפי. המוזיקה תמר את אותן מאבקי איש מקצוע וגם את חיים שלכם העניים שחיו עשירים מה זה. לעמלם וההקרבה הגדולה ביותר מיוחד התבצע סימבול בסיפורים, אם וכאשר שונים מה הוצגו בצורת שיר.

דחיפה השוררת לקומתו אצל הבלוז הגיעה בין השנים 1912, כשיקרה וויליאם כריסטופר הנדי תמלל ופרסם את אותה השיר “Memphis Blues”. מהווה נעשה מנצח תזמורת מחול אפרו-אמריקאי. תמלול הקלטות נתן לעצמו את אותו השם שלו “אבי הבלוז” מפאת מאמציו הבלתי נלאים להגיד, לתמלל ולפרסם מוזיקת ​​בלוז מתוך מטרה לתכנן את אותה להמונים.


הבלוז התפתח מהדרום העמוק לצפון והתבצר בערים ובינהם שיקגו ודטרויט. המוזיקה השתנתה ככל שהיא נעה צפונה. בדירות מיד גרידא התנאים הירודים בדרום, המוזיקה התחילה לדבר הכול על הסביבות האורבניות שלהן חיו עכשיו אפרו-אמריקאים.


הבלוז השתנה בהרבה יותר בשנות ה-40 וה-50 כשהרדיו המשיך להעביר רק את שיריו בכל רחבי אמריקה. חידושים אלקטרוניים טריים העניקו לבלוז צליל נפרד, שיש להן גיטרה חשמלית בחזית. מוזיקאים נשאו את כל הסאונד החשמלי הרענן הנ”ל אלו שיש להן דברים בלוז בתוך ז’אנר הרוק וה-R&B, שהתפתח.

מי ששומע שבלוז נראה בחלק ניכר מהמוזיקה אצל עכשיו יתכן ו הן לא בקי שהמוזיקה מאוד רגילה בבנייתה. נגן פסנתר המעוניין לחלוף בלוז יכול להבין את אותן המשאבים שלו במהירות הבזק עם טיפה הוראה.

הבלוז הנפוץ מאד שנשמע ומנגן מהווה בלוז 12 תיבות. מוזיקאי בלוז גילו שאנו יכולים להביע את אותן מחשבותיהם במלואם ב-12 תיבות אם מימד מוסיקה בלבד. יחד עם זה, קיים אזור ב-12 הברים האלו ליצירתיות רבה, מכיוון אם מוזיקלית או לחילופין לירית.


שום מוזיקת ​​הבלוז היא בזמן של 4/4. הגיע כל הזמן שעומדות בנוסף פעימות בכל סרגל. בחלל סרגל, כל רבע תו יקבל פעימה אחת. יתר ומסיבה זו, שיר בלוז בן 12 תיבות מחולק לשלושה קטעים על ידי ארבעה תיבות כל בן אדם. מוזיקאים לרוב בונים אקורדים בלוז על אודות התווים הראשוני, הרביעי והחמישי של סולם מוזיקלי בן שמונה סימנים. האלו מייצרים את אותה התקדמות אקורד הבלוז. האקורד הראשון גדול לרוב בארבעת התיבות הראשונות. ארבעת התיבות השניות מדגישות בדרך כלל אחר האקורד הרביעי בקרב סולם, וארבעת התיבות האחרונות מדגישות אחר האקורד מספר חמש בסולם.

בשביל המילים לשיר בלוז, דפוס AAB הינה השולט. זמר ישיר את אותה הפסוק ההתחלתי והשני בן ארבע תיבות אלו שיש להן את החסימות שורות המושרות לכל זכוכית מהן. לפסוק נוסף בן ארבע התיבות יצאו שורות מתחלפות . בעקבות זאת א’ וא’ מתייחסים לפסוקים בנות את החסימות שורות; ה-B מתייחס לפסוק בנות שורות משתנות.

יכולים להיות קטעים יחודיים בקרב 12 תיבות בשיר בלוז. כשיקרה קטע כדלקמן בקרב 12 תיבות נפתר כשיקרה ארבעת התיבות בעת האחרונה עונות בדבר 8 הקודמים, מוטיב הטוב ביותר יוכל להתפתח בקטע הבא אצל 12 תיבות. ארבעת, בעוד שהבלוז של 12 תיבות היא הדרך הנפוצה ביותר בזירת הבלוז, מצויים חריגים בה לגיוון והתנסות.

בשנות ה-50 וה-60 הייתה פעילות בבריטניה, שהביאה ל”בלוז הבריטי”. https://www.bookmarking.co.il/2653/הפיכת-הנאום-שלך-לספר/ היו חסידי אמונה ישנה הבלוז האמריקאית ומאוד קפדנים במעקב אחר השיטה הזו עד לטי. הגיע הסתיים בראשם שנות ה-60 כשהמוזיקאים מארץ הנה החלו להגדיל ידע וסגנונות בלוז משלהם, אם וכאשר שהרי זה מבוססים הכול על אסכולת הבלוז האמריקאית החלוצית.

הבלוז מתאים להרבה ממוזיקת ​​הפסנתר הזמינה לנגינה בימים אלה. השפעתו תיק עבודות במנגינות המופעים בברודווי, מוזיקת ​​סרטים והרבה מוזיקה מסוג בלדת חיבה. מוזיקת ​​בלוז תהיה הדלת תוספת מבורכת לרפרטואר בקרב כל פסנתרן.